Friday, August 29, 2008

Предразсъдъци


Die gefaehrlichste Weltanschauung ist die Weltanschauung derjenigen, die die Welt nicht angeschaut haben. -- Humboldt

Опасен е светогледът на хората, които не са видели света. - Хумболт

Преди 10-ина години мислех по подобен начин като това момиче (частта след 0:55 сек.). Предполагам, че и много други българи в резулат на уроците по история и възарждащия се напоследък национализъм имат негативно мнение за турците. След като обаче лично се запознах с турски студенти в Германия, мога да кажа, че всичките те - Сертан (и неговите приятели), Алп, Ослем и Джеран са едни от най-стойностните, чистосърдечни, честни и добри хора, които познавам....и най-вече - предани приятели. Същото важи за приятели и познати от Арабския свят - Редуан (Мароко); Тарик, Али, Висем (Тунис), Раеф (Египет), Мустафа (Пакистан).

2 comments:

Anonymous said...

Познавам много турци, по една или друга причина, и досега всички са оставили в мен само положителни спомени :) Една от най-най-най- добрите ми приятелки също е туркиня. Много хубави емоции ме свързат с тези хора, че покрай тях понаучих и някои друга дума или израз на турски. По принцип деля хората само и единствено на "добри" и "лоши", като напълно разбирам колко субективна е подобна преценка, но досега върши работа. Раса, религия, език, култура, минало и т.н. нямат място :)

Anonymous said...

И аз съм на същото мнение. Границите трябва да паднат и нациите да се прегърнат, защото само различният от теб може да ти даде нещо ново. Но човечеството е далеч от такова състояние на духа все още.